Biljävel!

Fan va jag är less på min rishög till bil! Igår när jag skulle åka till matchen i Sjöstadshallen satt jag i kö vid Ulvsundaplan när jag märkte att radion började bluddra. Jag undrade vad det var som var fel och märkte att alla lampor hade blivit svagare. Det är INTE läge att få stopp på bilen i rusningstid och eftersom jag skulle ta mig över Essingeleden gjorde jag det snabba överslaget att ställa bilen i Alvik och ta tvärbanan istället. Väl gjort, jag parkerade och skulle kolla att jag stod innan stolpen med parkeringsförbud. Jag hamnade lite långt ut så jag tänkte flytta in bilen men det kunde jag glömma. Den var tvärdöd. Mamma fick komma och hämta oss efter matchen igår, sen körde vi hem henne och så fick jag ha hennes bil imorse. Dock fick jag åka hem till dem och lämna den och sedan gå till jobbet (jag började före henne och hon behövde sin bil till jobbet sen).

Idag på mitt uppehåll åkte pappa och jag till Alvik för att försöka hosta igång bilen. Vi startade den med hjälp av startkablar och den gick även när vi tog bort kablarna men sen när jag skulle köra så dog den igen. Ja, då var det bara att bogsera hem eländet till mamma och pappa, och där står den nu, utan batteri för det står hemma hos dem och laddas. Vi får väl se om det hjälper att ladda upp batteriet eller om det är dags att skrota den där rishögen. Det känns som att den inte har varit mer än problem och kostat pengar senaste tiden, tyvärr. Det är synd för jag tycker om den annars.... när den funkar dvs.

Lite drygt imorgon blir det ju.... jag börjar 05.26 och om jag ska vara på jobbet i tid måste jag ta T-banan som går 03.42 för att sedan vänta på bussen i Brommaplan i 30 min för att sen sitta på jobbet i 50 min innan jag börjar.... Ska fråga på jobbet om de har någon bättre lösning (visst, jag får ju låna bil av mamma och pappa men om jag kan byta pass så blir ju inte jag jätteledsen... det är inte så roligt att börja kl. 05.26 på en lördag, speciellt inte med tanke på att jag slutar 19.19 ikväll).

Nu ska jag hitta på nån lunch och försöka röja lite här hemma innan det är dags att åka till jobbet igen... kommunalt.. *suck* Satan va handikappad man blir utan bil.... Blä.. Inte nog med det körde chauffören på en fasan när jag åkte hem... Stackars pippi... Krocka med en buss är inte roligt....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Innan du kastar bilen, ta den till ngn billig verkstad. Hade liknande fel i min förra skrothög, och det var nåt kol i nån mojäng som var slut. Vilket ledde till att batteriet laddades ur hela tiden. Var inte speciellt dyrt att fixa, sen rullade den fint ända till skroten./ Lycka till.

2008-12-03 @ 23:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback