Minne?

Jag har ett minne som förföljer mig. Det enda jag aldrig någonsin har berättat för någon. Anledningen till att jag inte har berättat det är för att jag inte vet om det är sant. Jag minns det så starkt, men jag kan inte svära på att det har hänt. Jag har många gånger i mitt liv tvivlat på mina minnen, är de drömmar eller är de verklighet?? Problemet med det här minnet är att det finns bara en enda som skulle kunna tala om ifall det är sant eller inte, men jag tvivlar på att den personen skulle ha en aning om vad jag pratade om ifall jag frågade. Dessutom har jag inte den blekaste om vart denna person finns idag.

Det värsta med det här minnet är just hur det får mig att må. Jag blir illa till mods när det dyker upp i mitt huvud. Jag vill dra mig undan, gömma mig någonstans. Jag känner mig liten och smutsig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det är samma bild som dyker upp i huvudet hela tiden. Jag var så liten. Vi var så små. Vad hände egentligen? Hände det verkligen något? Eller är det något som bara finns i mitt huvud? Men om det inte hände, hur kommer det sig då att det förföljer mig? Att det dyker upp i mitt huvud då och då när jag som minst anar det?

Hur gör man för att få veta sanningen, utan att på något sätt behöva ta upp det som rör sig i mitt huvud? Kommer jag någonsin få veta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback