Kylan biter och tankarna snurrar

Återigen tänker jag alldeles för mycket och låter saker påverka mig. Förra veckan mådde jag hyfsat bra men nu har jag återigen hamnat i dåliga tankar. Det börjar på morgonen när jag vaknar och håller på ända fram tills att jag går och lägger mig på kvällen. Enda gången jag inte tänker är när jag sover, men den tiden går så fort att jag ibland undrar om jag verkligen har sovit eller om jag bara har blundat lite lätt.

Jag tänker omöjliga tankar. Jag tänker dumma tankar. Jag tänker smutsiga tankar. Jag tänker otillåtna tankar. Mina tankar ger mig panik och jag försöker att springa ifrån dem men de jagar mig och slår mig medvetslös.

Jag hakar upp mig på det omöjliga, VARFÖR???



Jag försöker vara duktig. I fredags köpte jag ett gymkort. Nu har jag inget att skylla på. Jag bor ca. 50 m (om inte ännu mindre) från simhallen och gymmet och jag har ett kort som gäller hela vårterminen. Nu ska jag bara se till att masa mig dit också. Var där i söndags och igår. Ska förhoppningsvis sparka upp mig själv tidigt imorgon bitti för att ta en vända då också. Vill egentligen simma. Har varit sugen på det hur länge som helst, men det är totalt omöjligt med min axel, då kommer jag ha så ont efteråt att jag vill hugga av den. På gymmet blir det mest styrketräning för ben, mage och rygg, men ja, det är bättre än ingenting. Kommer jag iväg imorgon ska jag dock försöka att köra lite armar, de rörelser som inte påverkar axeln.

Jag försöker vara mer duktig. Igår hittade jag en plånbok på Konsum. Lämnade in den i kassan och sa att det var någon som hade glömt den. När jag sen själv stod i kassan och skulle betala mina varor stod den kvinna som hade tappat den och skulle precis få tillbaka den. Jag hörde henne prata med någon och säga "tänk vilken tur jag hade" osv. Jag frågade om det var hennes plånbok och hon frågade om det var jag som hade lämnat in den. Jag sa "ja" och hon gav mig en jättekram. Blev riktigt glad. Det är så härligt att göra goda gärningar när man blir uppskattad för det. Jag förstår verkligen inte folk som har så dålig moral att de faktiskt kan TA en plånbok, eller iaf ta pengarna i den osv. Det är för mig helt absurt. Jag menar, det är STÖLD och sjukt omoraliskt. Hur kan man vilja utsätta en annan människa för något sådant?? Nej, usch, jag skulle ALDRIG kunna göra så!!



Hem på fredag, tillbaka på söndag, hem nästa fredag och tillbaka nästa söndag. Fan va härligt. Två helger i rad i Sthlm. Och nästa fredag är det dessutom "Bandit Rock Awards" med syster som gäller. Återigen se Takida. Sandra är lycklig. De gör mig lycklig. Kan man få dem?? *funderar*



Jag vill inte bli lämnad ensam med mina tankar... de skrämmer mig och lämnar mig trasig.



Varför finns du i mina tankar? Du är inte ens min... du är inte tillåten.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Sötnos, vill du med ut på lördag? :)

Postat av: Lisa

Ps. Gummsan, menade inte dig i min blogg. Du och Mika är de som skriver mest! =) De enda som skriver...

2008-01-25 @ 23:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback