Tid

Det är helt sjuk egentligen. Jag har varit officiellt arbetslös sen 20 mars, snart en månad alltså. Under den tiden har jag inte gjort nånting egentligen... Jag är fruktansvärt dålig på att ta hand om min tid, att verkligen utnyttja den till något meningsfullt.

När man jobbar tjatar man hela tiden om att man aldrig har nån tid över till att göra nåt annat, men när man är arbetslös/sjukskriven/ledig är man så otroligt dålig på att ta till vara på tiden.

Jag utnyttjar aldrig min tid. Jag låter dagarna passera utan att det händer något alls. Inte konstigt att jag är sjukligt rastlös och att jag mår dåligt.

Hur lär man sig att ta till vara på den tid man har?

Kommentarer
Postat av: Andreas

Bra fråga. När du kommer på det var snäll och berätta det för mig. Eller iaf hur man kan hitta motivation till att göra något meningsfullt...

2008-04-17 @ 01:08:32
Postat av: Martin

Hitta på nån hobby att bli bra på och sedan sätt upp mål vart du vill att denna hobby ska leda. På så sätt har du alltid något att göra. Jag brukar spela gitarr för att fylla upp tiden då jag inte har nått annat för mig. Kan också vara bra att lära sig vara nöjd med sig själv. It's ok to be great and it's ok to be bad at something else.. the point is: everyone is good at something ;)

2008-04-22 @ 13:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback