Sjukgymnastik

Jaha, då var sjukgymnastiken igång. Var där idag och vi började med mitt rehabprogram. Jag ska göra en massa övningar (läs sex stycken) en massa repetitioner. Varje övning ska göras 3x30 reps med väldigt lätta vikter. När vi har gått igenom hela programmet kommer det ta ca. 45 minuter säger hon. Men som sagt, det är bara lätta vikter och många repetitioner, det för att få igång cirkulationen i muskler osv. Dessutom kan för tung belastning stjälpa mer än hjälpa.

Som om det inte vore nog med sjukgymnastik två gånger i veckan med alla dessa övningar så har jag fått ett litet stretchningsschema. Min axel har nämligen blivit "framskjuten" pga. inflammationen och smärtan osv så vi måste se till att få tillbaka den till ursprungsläget, i och med att det blir trängre om den är "framskjuten". Det är tre övningar jag ska göra varav en ska göras i tio repetitioner, de andra två ska göras i 30 sek. Detta ska jag göra x3 tre gånger om dagen. Det är mycket att hålla ordning på och det är drygt som fan men om jag vill bli bättre så har jag antagligen inget val. Man måste börja nånstans "babysteps, babysteps".

Jag passade också på att fråga om det finns nån möjlighet att få träna lite handboll också under den här tiden. Hon tyckte att det kunde gå bra, bara jag är försiktig och inte tar i alltför mycket. Det räcker gott för mig, det innebär ju att jag får vara med och leka igen. *saknar handbollen massor* Så imorgon blir det träning igen. *wiie*

Kommentarer
Postat av: Frida

jippe handboll heja heja
:) krama myspys

2008-04-10 @ 19:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback