Jag vill ha ett liv!

Det är fredagkväll, klockan är snart 22 och jag sitter ensam hemma. INGEN har hört av sig på hela kvällen. INGEN har något förslag på vad man kan hitta på. Jag är så sjukt uttråkad och rastlös så det är helt galet. Sitter i min ensamhet och gör det jag absolut inte får göra; tröstäter. Sitter med min Yoghurtglass och bara mår skit.

Hela dagen har varit helt fuckad. Vaknade vid 10, syster ville att jag skulle åka med och handla. Gjorde det, dock alldeles nyvaken och utan frukost i magen (inte bästa för min del). Kände mig hängig. Hade huvudvärk när jag kom hem. Fixade mat, lade mig sen i soffan och läste igenom teorin som jag har i läxa tills på måndag. Därefter blev det middag och sen pallade jag inte längre. Jag gick och lade mig på soffan igen för att försöka bli av med huvudvärken (och tristessen). Somnade och sov kanske en timme eller så. Vaknade upp vid 19.15 lagom till att mamma och pappa gick i stort sett. De undrade om jag skulle hänga med till grannarna men hade ingen lust och kände mig i vägen så jag sket i det. Resten av kvällen har jag spenderat dels framför tvn, dels vandrat runt planlöst i lägenheten, dels haft nojja och velat storstäda men tappat lusten lika fort igen.

Jag vill ha ett liv. Jag vill ha ett liv där det känns meningsfullt att gå upp på morgonen. Jag vill ha ett liv där jag har ett jobb att gå till, där jag har vänner som vill träffa mig och som jag orkar träffa. Jag vill ha ett liv som är fyllt av mer än bara rastlöshet och tristess. Det liv jag har nu är totalt meningslöst. Jag går upp på morgonen, kanske äter nånting, sitter framför tvn eller datorn eller bara stirrar tomt framför mig tills familjen kommer hem, då går jag och gömmer mig. Sen sitter jag uppe alldeles för länge trots att jag inte har nåt att göra bara för att jag inte kan sova och sen tvingar jag mig till sömns... vilket härligt liv jag lever!! *ironisk*

Just nu är jag bara less på allt. Ska inte ta upp er värdefulla tid. Ska fortsätta med min yoghurtglass...

Kommentarer
Postat av: Maddä

Jag får flytta lite närmare så du har någon att umgås med i ur och skur :D

2008-04-26 @ 10:38:11
Postat av: pingu

Testa å ring nån polare istället för å vänta på att nån ska ringa dig :)

2008-04-26 @ 12:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback