Höstlov, Sonata Arctica och tAKiDA (igen)

Imorgon efter lunch får jag höstlov. Det känns rätt konstigt att ha lov igen, trots att det egentligen inte är så länge sen jag inte visste något annat än att ha lov. Imorgon efter lunch åker jag hem till Sthlm igen. Det ska bli så skönt att få komma hem och bara ta det lugnt, inte behöva stressa järnet för att hinna träffa alla jag vill hinna träffa på en helg. Nu har jag en hel vecka på mig. :) Jag har försökt att inte planera in alltför mycket under veckan, jag vill kunna vara flexibel och göra det jag känner för. Jag har ju trots allt lov som sagt. :)

På onsdagen är det dock Sonata Arctica-konsert. Jag har inte lyssnat särskilt mycket på deras nya skiva så jag kommer nog känna mig lite smålost i musiken. Men ja, jag får väl se till att försöka lyssna lite extra på dem fram till konserten. Det kommer dock bli lite trist för jag ska gå själv, har ingen som vill/kan gå med mig. Men vad ska man göra liksom? Jag har ju redan köpt biljetten så jag kan ju inte backa ur heller.





Jag och Sofia bokade biljetter till tAKiDA igår. *wiie* Nu är Sandra en lycklig människa igen!! Jag blev så totalt såld på dem när jag, syster och *host* var på Arenan 1 oktober så jag har lyssnat KONSTANT på dem sen dess. När jag sen såg att de kommer till Falun 23 november, då var det inge snack om saken: jag skulle bara dit! Och eftersom det inte är jättespännande att gå själv så frågade jag Sofia om hon ville följa med. Jag har ju "invigt" henne i denna underbara musik så efter lite övervägande bestämde hon sig för att gå med mig. :) Så ja, 23 november blir det tAKiDA igen!!! *gladast*





Eftersom du läser min blogg och tycker den är rolig (vet inte riktigt hur det går till men ja, tack i alla fall :P) så tänkte jag att jag ska skriva en liten rad riktad till dig. Vi får väl se om du förstår att den är riktad till just dig, men det lär vi märka. ;) Samtalsämnet igår fick mig nyfiken. *ler* Fast ja, jag vet ändå inte vad som kommer hända. Vi får väl se, om du får din "dejt" eller inte. *skratt*





Snart dags att gå till skolan igen. Har riktigt slappa tider idag och imorgon. Idag ska vi ut på "stan" och intervjua folk om deras kontakt med teckenspråket. Detta innebär att vi börjar 9.30 istället för 8.30. Efter vi har gjort det är det lunch, sen i eftermiddag har jag självstudier och då har jag i stort sett ingenting att göra så jag tänkte nog gå hem och försöka städa + packa. Ikväll är det träning som vanligt och imorgon är det först morgonsamling (= slappt) och sen har vi teckenspråk fram till lunch (11.40). Efter det slutar vi!! *yey* Då blir det först till att äta, sen stoppa in folk i bilen och rulla ner mot Stockholm.





Jag ska försöka att hålla uppdateringarna igång även när jag är i Stockholm men ni som läser min blogg vet att jag kan vara rätt värdelös på uppdateringar ibland. :P

Nu ska jag i alla fall göra mig iordning för att snart ska vi åka. *tittar ut o ser hur kallt det är (frost) brr... blir nog jacka i alla fall*

Kommentarer
Postat av: pingu

Jag känner mig träffad så jag hoppas att jag får min "dejt" =)

2007-10-25 @ 10:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback