Helgen i korthet

I fredags rullade bilen hem till Sthlm. Fullpackad var den, hade med mig tre stycken som sällskap plus all packning så den fick slita hårt för att orka. Men vi kom ner i alla fall och efter att jag hade släppt av alla åkte jag hem till mamma och pappa. Det blev middag och sen rymma till Mika en stund. Hämtade upp henne i Åkeshov, åkte och handlade, sen hem till henne för att dricka te och snacka skit. *saknat* Jag var hur trött som helst eftersom jag hade varit uppe sen 5.30 men jag kände ändå inte för att bara sitta hemma så vi bestämde oss för att gå ut i alla fall, trots min trötthet. Vi gjorde oss iordning och sen rullade vi in till stan. "Som vanligt" gick vi till Anchor men besvikelsen var ett faktum när vi kom dit: ALLA killar var antingen 1,50 långa, över 35, skalliga eller alltihop. Dessutom var det typ helt dött, trots att det var hyfsat mycket folk. Efter att jag hade suttit och försökt lära Mika lite tecken (man måste ju kunna säga att det står en söt kille bredvid utan att han hör) bestämde vi oss för att ge upp och åka hem. Det blev alltså en tidigt kväll och jag tror att jag låg i sängen igen redan innan 01. Bästa kommentaren den kvällen (efter att vi har hämtat våra jackor i garderoben och gått ut från Anchor):

Mika: Sandra, han såååå spanade in dig!!!
Jag: Ja, och jag såååå dissade honom.
(om killen som stod o råblängde på mig vid garderoben)


I lördags blev det att åka iväg och handla med mamma och pappa. Vet inte varför men jag ÄLSKAR att handla mat och sånt. Nån konstig nojja jag har (en av alla mina nojjor). Efter all handling åkte vi förbi Subway i Vällingby *älskar* och sen hem för att äta. Vid 16 var jag och mamma iväg för att titta på när Westermalm (tyvärr) fick stryk av BK Söder. Trist att de förlorade men det var kul att se dem igen. :) *saknar* På kvällen hade jag, mamma och pappa lite räkfrossa. *mums* Mamma och jag hade köpt färska räkor när vi var och handlade så vi passade på att mumsa i oss dem. Sen möblerade vi om i vardagsrummet (fråga mig inte riktigt varför, något påhitt mamma och pappa fick för sig :P) och kvällen avslutades med att titta på "En prinsessas dagbok 2".


Igår (söndag) åkte jag och pappa först till Biltema och sen hem till farfar. Min bil var så grymt skitig att jag knappt vågade titta på den så jag hade bestämt mig för att jag skulle tvätta den (INNAN all snö kommer). Först tvättade jag den på utsidan (aaaah, min bil ÄR faktiskt klarröd, inte smutsröd), sen fikade vi och efter det gick jag ut och tvättade den invändigt också (lika bra när man ändå håller på). På kvällen blev det mat och bio (återkommer till det lite senare).

Helgen har varit riktigt trevlig, bara att hoppas att veckan tänker fortsätta på samma spår. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback