Mormor...

Hon blir bara sämre o sämre. Det går så fort att jag inte ens hinner med att tänka. Det var ju inte länge sen vi trodde att det bara var en förkylning. En förkylning som har visat sig vara både KOL, lungcancer o tumör i hjärnan. Skulle inte bli förvånad om det dyker upp nåt mer.

Hon orkar ingenting längre... de pratar om att lägga in henne. Det gör mig så sjukt rädd. Tankarna går direkt till farmor. Hon fick cancer. Läkarna gav henne två år. Fem år senare levde hon fortfarande. Hon blev sämre. De lade in henne. En halv dag senare dog hon. Jag tycker inte om sjukhus. Även fast det inte är deras fel känns det som att de dödar folk. Man tappar orken o gnistan när man kommer till sjukhus. Man smittas av alla sjukdomar, om än bara psykiskt. Sjukhus = sjukt hus.

Farmor: jag tänker på dig ofta. Önskar att jag kunde vrida tillbaka tiden så jag åtminstone kunde få spendera mer tid med dig de sista månaderna. Jag ångrar mig att jag inte gjorde det men jag var så liten. Jag var rädd o förstod inte riktigt vad som höll på att hända. Älskar dig!

Mormor: jag önskar varje dag att du ska bli bättre men jag börjar förstå att det inte kommer hända. Jag mår så dåligt över att se dig sjuk, o ännu värre blir det av att se in i mammas ögon o se hur ont hon har. Jag hoppas verkligen att vi får ha kvar dig ett tag till, men jag vill inte att du ska lida. Älskar dig!


Ni som röker: ni är så jävla korkade!!! Tror ni att det som står på cigarettpaketen bara är på skämt? Tror ni att man skriver det bara för att jävlas med er?? Hur kan man lägga ut så mycket pengar på något som långsamt (eller snabbt för den delen) tar livet av en?? *förbannad o oförstående*



Jag jobbar sjukt mycket just nu. I stort sett alla dagar jobbar jag 10-11 timmar. Det tar knäcken på mig. Men vad har jag för val? Måste jobba. Måste få ihop pengar. Men tankarna är inte på jobbet längre. Tankarna är långt borta. Hos mormor, hos Robin, hos andra djupa frågor som drar ner mitt sinne. Jag vet inte hur länge till jag orkar. Jag börjar få känslan av att jag kommer gå in i väggen. Kroppen börjar säga ifrån. Hjärnan har sagt ifrån för länge sen.

Kommentarer
Postat av: eriksson.

jag tänker på dig ofta gumman & jag hoppas du vet att jag alltid finns här..

Postat av: eriksson.

min inlägg försvann tydligen:S men jag tänker på dig gumman, o behöver du mig så vet du vart jag finns.. alltid vid din sida, även om du inte kan se mig..

2007-05-28 @ 22:56:48
URL: http://liifeorsomethinglikeit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback