trevlig vecka :)

Jösses vilken trevlig vecka jag har haft! :)

Måndag: tvättstugan (kanske inte den roligaste men den mest nödvändiga biten) på dagen o sen gjorde jag mig iordning för att åka till Nynäshamn o gulla med Nettan. Shit, va jag saknar den tösen!! Har inte träffats sen min student. :( Så blir det när man flyttar ännu längre ifrån varandra. Fick gosa lite med hennes sötnos till dotter också, snacka om söt unge! ;) Lilla Mirrisen tyckte tydligen om mig i alla fall för i många fall gick det lika bra med mig som med mamma. T.o.m. bättre när pappa försökte lägga henne på kvällen, då var det Sandra som skulle byta blöja, INTE pappa! ;) *hihi* Lite kul med tanke på att det var typ 6:e gången jag överhuvud taget träffade henne o hon lär inte komma ihåg de tidigare gångerna. Men jag var i alla fall populär.

Tisdag: Nattade över hos Nettan men det blev dock inte så mycket sömn. Somnade ca. 01.30 o vaknade 04.30 av en Miranda som inte var särskilt glad. Sen sov jag inte mycket mer den morgonen. Somnade kanske 30 min till innan jag skulle upp vid halv 7. Nettan skulle jobba 7-9 o Daniel åkte hemifrån redan vid halv 6 eller vad klockan var så jag hade lovat att lämna Mirris på dagis. Strax efter 7 var vi på dagis, därefter gick jag tillbaka hem till dem, käkade lite frukost o sen satte jag igång o diska (var tvungen att göra nåt för att inte somna). Vid 9 var jag färdig med disken o hela jag var färdig så jag gick o la mig igen. Vaknade upp strax efter 10 med en Nettis i sängen (soffan) där jag sov. Vi fördrev dagen väldigt latmansaktigt med att glo på tv o gå o handla lite. Vi hämtade Miranda på dagis runt 14 o sen bar det av till tåget. Problemet var bara att tåget var inställt pga signalfel så jag fick stå o vänta på ersättningsbuss i typ 45 min. *kallt o blött* Sen mötte jag upp mamma i Sundbyberg o vi åkte för att storhandla (kylen ekade väldigt tomt, o alla andra skåp också för den delen). Mitt i allt ringer Robin o säger att han kommer bara han hinner med flyget vilket han också gjorde. Så när mamma o jag hade handlat klart mötte vi upp Robin på Brommaplan på vägen hem (helt sjukt egentligen att han tar sig från Mora till Brommaplan under tiden som mamma o jag går i två affärer :P) Sen åker vi hem o bara tar det lugnt hela kvällen.

Onsdag: Hela dagen flyter på i ett himla lugnt tempo, jag o Robin sover till typ 12.30 o därefter tar vi det bara kolugnt. Inte mycket mer att säga om den dagen. Det enda speciella är att jag fick hämta ut min nya telefon. *wiie* Såååå nöjd än så länge! :D

Torsdag: Gjorde inte mycket alls på torsdagen heller. Var hemma o bara gosade. Jag hade dock träning på kvällen men den var precis som vanligt så det var inte mycket att säga om den heller. *ler*

Fredag: Värsta biten på hela veckan: Robin åker hem på kvällen. Under dagen hinner vi dock pussas en hel del i lugn o ro. På kvällen efter att Robin har åkt o vi har käkat middag så kommer grannarna Heed på besök. Det blir ett parti poker o en omgång Löning (sällskapsspel). Mycket trevligt, dock ingen vinst för min del. Kom iaf tvåa i poker o trea i Löning (på fem pers).

Lördag: Upp kl. 6.30 för att göra mig iordning o käka frukost. Har samling 7.30 vid Fridhemsplan för bussresa upp till Bollnäs där vi ska spela match mot Arbrå HK (det enda lag som har vunnit över oss denna säsong). På bussresan upp blir det bara till o sova så mycket det bara går med tanke på att jag inte hade sovit mer än kanske 5½ timmar på natten. Väl där är vi lite tidiga så vi sitter o glor på nån typ juniormatch i innebandy. Sen är det uppladdning på hög nivå som gäller. Matchen drar igång o när den väl är igång visar vi att det bara var en tillfällighet att de vann förra gången. Visst, det är verkligen ingen bra match men vi leder hela matchen o känns väl egentligen aldrig som att de kan vända det. Matchen slutar i alla fall 19-15 i vår favör o som grädde på moset blev jag matchens lirare (har aldrig blivit det förut i seniorseriespel så det var himla trevligt). Jag fick ett trådlöst tangentbord med mus, inte så dåligt pris heller. Blir till att byta ut mitt andra imorgon. *ler* När jag kom hem (vid 20.30 eller vad den var) så var syster o Pyrlan här. Pyrlisen skulle leka o danssa o hålla på, hon är verkligen den sötaste av alla små töser jag känner!! Nya grejen är att klappa händerna o dansa runt runt medan man sjunger ett djurs namn som t.ex. "noshörningen noshörningen" ungefär i samma melodi som "Små grodorna". Det andra är "ställ upp dig" istället för "ställ dig upp". Det är inte alltid lätt med ordföljder. *ler* Söt är hon iaf.

Söndag: Dagen har inte kommit ännu men det jag hittills har planerat är att ev. åka o titta på matchen AIK-Rosersberg (de spelar i vår serie) kl. 13 i Solnahallen. O sen 16.45 ska jag titta på när Skå´s herrlag möter Westermalms B-herrlag. Kan bli kul *kluven när det gäller vem jag ska heja på* Annars så vet jag inte riktigt hur dagen blir men jag hoppas att den fortsätter i samma positiva anda.

Nu ska jag nog gå o lägga mig i alla fall, det känns i kroppen att jag inte har sovit så mycket o har rest långt idag (över 50 mil totalt).

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback