"serious talk"

Jag o Robin har pratat framtid idag. Vi bestämde det innan jag åkte hit att vi skulle försöka "klura ut" vår framtid (så gott det går) under denna vecka så det var lika bra att ta tag i det. Så idag satte (läs lade) vi oss i sängen o pratade lite. Det är svårt att prata om såna här saker när båda vet att nåt måste hända men man inte vet hur man ska göra det.

I vilket fall som helst så pratade vi lite o det vi kom fram till var:
- vi vill satsa på det här
- vi måste flytta närmare varandra/ihop
- jag ska söka skolan (om det är så att den verkar bra)
- när min handbollssäsong är slut (24 mars) letar vi lägenhet/flyttar jag till mora (om jag inte har fått jobbet på Gröna Lund)
- får jag jobbet på Gröna Lund väntar vi tills efter sommaren (då vet jag också om jag har kommit in på skolan eller inte)

O slutsatsen blir: jag kommer antagligen flytta till mora, antingen så tidigt som i mars eller senast slutet av september (under förutsättningarna att Robin fortfarande har kvar sitt jobb) alternativt jag flyttar till mora för att sedan (tillfälligt) plugga i Leksand. I det läget är det 6 mil mellan oss o om det blir så får vi lösa det problemet då.

Det var mina framtidsplaner i korthet. Den viktigaste punkten: vi har satt ord på problemet o gjort upp en plan för att försöka lösa det.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

vill inte att du flyttar *gråta*

2007-02-01 @ 14:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback