Jul jul, strålande jul

Inte riktigt än, men snart. Det är lite drygt en vecka kvar tills det är julafton. Det är mindre än en vecka kvar tills jag åker hem till Stockholm igen.

Trots att jag inte har ansträngt mig alls börjar julkänslan komma krypandes. Jag sitter just nu och letar lite bra jullåtar i mp3-arkivet. Tyvärr gör det mig mest frustrerad då jag inte gillar upplägget i Windows Media Player när man ska söka på saker man inte vet vad de heter. Men men.... en liten lista har jag i alla fall fått ihop.

Igår hade vi match (hur man nu kan lägga en match kl. 20.30 en fredagskväll??). Det var lite småstruligt först för det kom inga domare till matchen. Som tur var hade vi två stycken "juniorer" som kunde döma. Den ena skulle egentligen ha spelat men hon ställde upp, den andra är en kille (son till en i laget) som brukar träna med oss ibland. De var riktigt duktiga faktiskt. :) Vi vann med 24-15 och jag är mäkta stolt med min egen insats. Kändes riktigt riktigt bra (skönt det eftersom jag har haft en lång svacka). Dock kom jag fram till att motståndarna inte kunde sikta (eller så har jag väääldigt stort ansikte). En gång fick jag bollen rätt på näsan och tre-fyra gånger fick jag ducka för att inte bli knockad igen. Sen är jag som jag är. Jag ska ju aaalltid offra mig för laget *skratt*. Detta ledde till att jag i slutet på första halvlek slängde mig efter en boll och landade på armbågen så nu är jag blå och öm på den. Skitirriterande för jag kan inte stödja mig på den alls, på något sätt för det gör skiiiiitont då. :P Men men... som sagt, man måste offra sig för laget. ;) Fick ett meddelande från vår tränare idag (han var inte med igår) där det stod typ "Grattis till vinsten. Fick rapport om att du var orsak till vinst! Bra jobbat!" Nåt sånt... *ler* rodnade ju nästan när jag läste det. :) Dock tycker jag inte att jag var orsak till vinst, jag tycker vi alla gjorde ett riktigt riktigt bra jobb och det skrev jag till honom också. Det var en bra match helt enkelt.

Ikväll är det julfest på skolan. Tror inte det blir så mycket folk men eftersom jag kommer in gratis så spelar det mig ingen större roll. Har lovat att hjälpa till lite ikväll (anledning till att jag kommer in gratis). Imorgon är det bara tvättstuga och slödag. Sen börjar sista skolveckan innan jul. Tror den kommer bli ganska slapp. Måndag har vi filmvisning på förmiddagen (En obekväm sanning - Al Gores film om växthuseffekten osv). Sen på eftermiddagen är det friskvård. Vi skulle tydligen vara ute då, vad vi ska göra har jag ingen aning om. Tisdag vet jag inte riktigt, onsdag eftermiddag skulle vi iväg till SDRs försäljningslokaler. Torsdag förmiddag är det mysigt fika med klassen och eftermiddagen självstudier (yeah right att jag har nåt att göra på dem :P). Sen är det julavslutning på fredag och sen får jag åka HEEEEM!!!!

Kommer hem fredag kväll och är hemma ääääända fram till 6 januari. Drygt två veckor hemma i Stockholm, ska bli sååå skönt. Försöka hinna träffa så mycket folk som möjligt!!

Nu ska jag snart börja laga lite mat. Idag blir det köttfärspaj (om mamma ringer snart så jag kan få receptet på pajdegen. Min kokbok ligger tydligen kvar hemma har jag kommit fram till).

Dagens humör: rätt bra faktiskt. Tänker inte klaga i alla fall. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback