Från Stockholmare till Dalkulla

Hjälp vad tiden går fort! Jag som tyckte att det var typ igår jag slutade jobba men det är redan fredag o det har gått två veckor sen jag sade adjö till mitt jobb (dock inte alla kollegor, de har jag träffat efteråt också). Dagarna har rullat på så fort att jag knappt har hängt med.

Förra veckan var både lugn o fullpackad. Minns nästan inte allt jag gjorde men samtidigt tog jag saker i mitt eget tempo vilket var riktigt nice.

På onsdagen (15/8) gick jag o Mika på Grönan när hon slutade jobbet. Hon sa att hon inte hade råd egentligen men när jag förklarade för henne att gå på Grönan med mig innebär VIP så följde hon gladeligen med. Jäklar vilken helkväll det blev. Det blev en hel del åka av o vi var båda lätt illamående när vi var på väg hem. Vi åkte bl.a. Kvasten ett antal gånger, Blå Tåget, Vikingen, Flygande Mattan, Lilla Fritt Fall o Jetline. Dessutom sprang vi runt o hälsade på alla mina underbara (f.d.) kollegor. Mika, håll med mig om att jag har de bästa kollegorna, EVER!!! *älskar dem*

På torsdagen skulle jag klippa mig så det bar av till Islandstorget. Blev ganska kort men blev väldigt nöjd ändå. Fick äntligen tillbaka min kära snelugg. *saknat* När jag var färdig hos frissan var det gasen i botten ända upp till Mia i Norrtälje. Hade i nåt konstigt ögonblick fått för mig att jag skulle tatuera mig så vi hade bestämt att jag skulle komma dit. Väl där blev det först ett trevligt besök på en Kinarestaurang för att få i sig lite mat. Blev väldigt mumsig Kyckling med bambuskott o champinjoner till mig o Fyra Små Rätter till Mia. (Väldigt) mätta o belåtna gick vi sedan hem till Mia för att sätta igång med konstverket. Nervositeten börajde komma över mig men jag var fast besluten att genomföra det jag hade gett mig in på. Efter lite smärta o konstiga reaktioner på konstiga känslor så blev den klar o Sandra blev mäkta stolt över vad hon hade gjort. :) Det gjorde faktiskt inte alls så ont som jag trodde! *låter modig* Sen blev det tyvärr till att ta adjö av Mia eftersom vi inte skulle hinna ses mer innan jag flyttar.



Min tatuering precis färdiggjord.



Fredagen blev inte så mycket skojigare än att jag hade tvättstugan. Jag minns iaf inte att jag gjorde nåt annat men minnet sviker ibland så det är möjligt att jag faktiskt hde roligare än så.

Lördagen blev dock betydligt skojigare. :) Hade bjudit hem mina söta flickor på middag så vi blev ett litet gäng. Sprang runt halva dan o städade o pysslade o gjorde mat o grejer o sen runt 17 kom Madde, lite tidig då tiden var satt till 18 men hon orkade inte gå runt o drälla i Mörby. Vid 18 började de andra droppa in; Mika, Chany, Frida o så Lisa. Allt som allt blev vi sex stycken, inklusive mig. :) Jag bjöd dem först på en liten bål gjord på päroncider med kiwi o jordgubbar i (alkoholfri) o därefter slog vi oss ned. Middagen bestod av en pastasallad med typ det mesta i. Riktigt gott var det o de andra verkade hålla med mig för alla åt med god aptit. :) Alla stönade när jag sa att det blev efterrätt, de sa att de var för mätta men det märktes inte när jag plockade fram min specialare; cheesecake. Alla åt o jag fick mycket beröm vilket gjorde mig väldigt glad. :) Vi satt ute hela kvällen trots att det blev lite småkyligt (då plockade Sandra bara fram filtar till alla o tände massa ljus så kunde vi fortsätta ha trevligt utomhus). Fick lite fina presenter också (trots att jag inte ville ha nå "mutor" ;)). Jag fick en doftolje"grej" (tappade helt ordet för vad det heter), två ljusstakar för värmeljus med blommor på, två ljusstakar som ser ut som blommor samt en middag. :) Blev jätteglad för alltihop, massa fina presenter. TACK!! Kvällen blev inte jättesen men med tanke på hur Ekerö-bussarna är så var det tydligen för sent för de gick ju typ aldrig. Vi fick passa in en buss strax efter 23.30 som typ alla kunde ta för annars hade ingen kommit hem sen. Jag hade iaf en JÄTTEMYSIG kväll o hoppas att mina flickor hade det också! Kommer sakna er massa ska ni veta!

På söndagen var det släktträff hemma hos mammas kusin Susanne o hennes man Björn. Jag tror att alla på mammas sida (som bor i Sthlm iaf) var där vilket var riktigt trevligt. Jag tyckte dessutom att det var perfekt att få träffa alla en "sista" gång nu innan jag flyttar eftersom alla var samlade på samma ställe. :) Det var lite mat o sånt o så lekte barnen på gräsmattan o man satt o pratade o bara umgicks helt "casual". Mycket trevligt var det. :) Hade som ni förstår en toppenhelg. :)

Den här veckan har jag inte gjort så jättemycket egentligen. Var i Solna Centrum med Ellinor i måndags o letade efter skor. Hittade dock inga bra. Sen i tisdags kväll var jag på Lidingö o tittade på handbollsmatch. Satt på bänken ombytt ifall det skulle hända Mickis nåt men visste ju att jag inte skulle spela så jag var mest åskådare. Fasen vad det börjar klia i fingrarna nu alltså. Längtar verkligen till att ställa mig i målet igen. I onsdags åkte jag in till stan för att försöka hitta skor (var alltså i AKUT behov av skor). Jag hittade faktiskt till slut TVÅ (hör o häpna!!) par skor som jag köpte. När jag sedan var på väg till Kungshallen för att käka stötte jag på Linda från handbollen så vi stod o pratade lite. Jag frågade om hon hade bråttom men det hade hon inte så jag undrade om hon ville följa med o äta vilket hon ville. Var jättetrevligt att få sällskap av henne. :) Sen efter det åkte jag hem o hade en lugn kväll.

Igår var Mickis här på dan. Var såååå kul att träffa henne igen. *saknat* Satt ute på uteplatsen o snackade skit o bara myste. Sen körde hon mig till Brostugan där jag mötte upp mamma o Helen (mammas kompis). Vi satt där o fikade o umgicks till klockan blev mycket. Så åkte vi hem o köpte med oss pizza på vägen. Hem o käka o sen åkte mamma o jag med färjan över till "andra sidan" (Botkyrka). Där åkte vi först till El-giganten för att jag skulle titta på en hårtork men de hade inga bra så vi gick in på IKEA för att jag hade lite grejer som jag skulle köpa. Jag fick också agera Stockholmsguide ett tag då min kompis från Umeå satt på en buss på väg ner till Stockholm o hon skulle bli hämtad av sina kompisar från Köping (dit hon skulle vidare till från Stockholm). Bara det att 1: hon hade inga pengar på sin mobil. 2: hon hade inget batteri i mobilen. 3: hon hittar inte i Stockholm så hon kunde inte guida dem. Så efter att jag ringt o snabbpratat med henne kom vi överens om att hon skulle messa deras nummer till mig så skulle jag ringa dem o försöka guida dem. Det gick faktiskt riktigt bra o det var trevliga pojkar jag pratade med så det blev ett skojigt samtal. Efter guidning o IKEA for vi raka vägen till Skärholmshallen för att titta på handboll, dock från läktaren denna gång. Det var en hyfsad match, dock inte alls i samma klass som tisdagens match men vi vann o det var väl huvudsaken (nästan ;)).

Idag har jag tagit det lugnt på förmiddagen, de kom med våra köksluckor så jag kunde inte direkt gå runt o göra som jag ville. Sen åkte pappa o jag iväg o käkade lunch. Därefter hem igen för att packa. Känner mig lite duktig iaf, har packat det mesta av allt som jag ska ha med mig, det sista får jag packa imorgon. Sen på kvällen har jag varit på Grönan (igen). Tittade på Hammerfalls konsert o gick runt o hälsade på massa kollegor. Var ju antagligen sista gången jag träffade flera av dem så det kändes lite tråkigt. O med min otur så stöter jag SJÄLVKLART på Honom. Trodde jag skulle slippa det innan jag flyttar men där trodde jag fel. Hjärtat tog sig ett skutt o benen ville inte riktigt bära mig ett tag men jag bet ihop. (Lika fin som vanligt.......).

Imorgon kommer Nettisen med lilla Miranda. Vi ska umgås eftersom hon inte kunde komma i lördags o jag måste ju hinna träffa henne innan jag flyttar. O om jag hinner så ska jag/vi (om hon vill/kan) åka till Sköndalshallen o titta på lite handboll. Lovade mina lagkamrater att försöka komma förbi o titta på nån match så jag hinner säga hejdå till alla. På kvällen har jag tvättstugan o "pusstid" med mamma (sista gången jag hinner träffa henne innan jag flyttar för hon jobbar hela helgen så hon kan inte åka med). Dessutom blir det sista packningen på lördag kväll också.

O på söndag bär det av. Om jag hinner ska jag in till centralen o säga hej till Elin innan hennes buss går vid 11, sen om jag hinner (mycket "om jag hinner"...) så ska jag åka förbi Kista Galleria o springa in o pussa på mamma. SEN bär det av, rakt upp mot Dalarna o Leksand o Västanviks folkhögskola som ska bli mitt hem de närmsta fyra åren. Lite nervös är jag, men mest känns det roligt o spännande.

Som ni förstår så kommer jag säkert inte ha så mycket tid att skriva nåt mer innan jag flyttar. Sen vet jag inte heller hur lång tid det tar innan jag får kontakt med en dator med internet när jag väl har kommit upp. Datorn har jag ju med mig men det är ju inte säkert att internet är fixat på en gång. Plus att vi åker iväg på hajk med skolan tisdag-torsdag. Men jag LOVAR att så fort jag har möjlighet att sitta vid en internet-uppkopplad dator igen efter flytten så ska ni få (åtminstone en liten) uppdatering om hur allt gått o hur det känns osv.
Tills dess: JAG FINNS PÅ MOBILEN!!!!

Jag ska också inom en snar framtid försöka lägga upp lite bilder från i lördags, från i söndags o förhoppningsvis lite bilder på hur mitt blivande rum ser ut o allt sånt. Ni ska få vara delaktiga i mitt liv! *lovar*

Puss o kram till alla som är värda det! ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

Saknar redan, men nu får du se till att ha kul. KRAMa

2007-08-26 @ 15:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback