Sista dan på jobbet

Shit va konstigt det kändes att säga hejdå till alla. Okej, jag har bara jobbat där i fyra månader så det var ju inte så att man har känt varann i hundra år eller nåt, men ändå. Det var rätt vemodigt o tårarna var på väg lite då o då under dagen då jag insåg att jag inte kommer att komma tillbaka till det där stället, i alla fall inte för att jobba. Jag lovade dem dock att jag ska komma o hälsa på, (om inte annat för o se vem som tar över min tjänst). *ler*

Jag hade rätt delade känslor när jag gick ifrån jobbet idag. Känsla nummer ett: jätteledsen o sorgsen över att lämna allt. Känsla nummer två: UNDERBART att äntligen slippa all skit. Jag har verkligen gjort rätt beslut. Det känns verkligen rätt i kroppen när jag tänker på att jag inte ska jobba där. Det är inte rätt ställe för mig o det känns underbart att jag har gjort något åt situationen. Samtidigt kan det kännas lite korkat att säga upp sig från en tillsvidareanställning när jag inte har något annat på gång. Jag intalar mig dock att jag fortfarande är ung o att jag har många år på mig att bestämma mig för vad jag vill göra. Sen om det är sanningen eller bara en inbillning, det får tiden utvisa. :P

G på jobbet var lite rolig idag. Vi satt o gjorde lite smällkarameller på eftermiddagen o F frågade om han också fick göra en så jag visade honom hur man gjorde. Strax efter F hade börjat bestämde vi oss för att vi skulle plocka undan så vi sa att ingen mer skulle få göra idag. G kom precis dit då o frågade om han fick göra. Då sa jag att vi inte skulle göra mer idag men att han kunde få göra imorgon, att jag lovade det. Då sa G "men du kan ju inte lova det, du är ju inte här imorgon". Då sa jag att han skulle säga till M imorgon att jag hade lovat att han skulle få göra o om han inte fick det så kunde han ringa mig så skulle jag komma o göra en smällakaramell med honom. Då tittade han på mig, suckade lite besviket o sa "men jag har ju inte din adress". Kunde inte låta bli att skratta lite åt honom o säga att han då fick fråga M om telefonnumret så han kan ringa. (fotnot: G o F är alltså två av barnen o M är en fröken).

Jag fick en liten avskedspresent också, både från "huset" (förskolan) o mina chefer (var nere o skrev på papper så då fick jag en liten present). Av "huset" fick jag en fin juluppsättning med julstjärna, en liten julen o nån annan blomma plus en "Geisha"-chokladask o av cheferna fick jag en pocketbok "Vackra flickors lott". Så nu kan jag ligga i sängen, pilla mig i naveln, läsa bok o käka praliner under min semester. ;)



Jag fick en rätt trevlig överraskning i fredags när jag vaknade. Tittade på telefonen o jag hade fått ett mess av Robin där det stod: "vill du att jag kommer till dig ikväll?" Vad svarar man på det liksom?? "näääää, jag vill faktiskt ligga hemma o ha tråkigt för mig själv". Yeah right att jag skulle svara så! :P Så han kom hit i fredags kväll o åkte hem i söndags kväll. Var trevligt att få umgås lite med honom, kommer ju knappt ihåg hur han ser ut ju. Men det var en rätt mysig helg, vi gjorde inget speciellt men det var skönt att få ha någon bredvid mig i sängen o nån att krama på.

Måste säga att när man väl ses så inser man hur mycket man har saknat närheten. Jag tror att när det går så lång tid mellan gångerna så går man in i någon slags "dvala" känslomässigt, bara för att det blir för jobbigt om man ska gå runt o sakna hela tiden, kroppen orkar liksom inte med det. Det värsta är att varje gång man träffas så vaknar man ur "dvalan" o man hamnar återigen i en saknande period när han har åkt. Men jag har lärt mig att rätt snabbt komma in i "dvalan" igen så det går väl över i sinom tid.



Det är helt sjukt. Fem dagar kvar till jul o det är ingen snö på väg. Eller jovisst, det har snöat idag men det håller ju redan på att töa bort. Grät nästan när jag hörde på vädret att det ska bli uppemot 10 plusgrader på julafton. Det är helt sinnessjukt!!! Jag fattar inte att det snart är julafton. Jag kommer börja strejka julafton de åren som det inte är någon snö (risken finns bara att jag aldrig mer kommer att få fira jul då o det är ju lite synd...)

Någonstans inom mig verkar jag i alla fall ha lite julkänsla. Ska nämligen baka julbröd, lägga in sill samt göra ischoklad o knäck under denna vecka. Dessutom ska det julstädas o dolas.



Jag hatar verkligen att titta på min lönespec o inse att pengarna kommer försvinna lika fort som de kommer in. Den 22:a kommer jag ha 9497,32:- på mitt konto innan 8780,26:- dras vilket innebär att jag kommer få leva på 717,06:- resten av månaden o ända tills jag får lite småskräp i januari. Jaa, livet som arbetslös är underbart! Eller inte...



Nej, nu blir det nog fan sängen, är trött efter en hektisk dag (vi var fyra av tio ordinarie personal o sen bara två vikarier, lite tungt...) plus att jag fryser som en gris o det finns ingen Robin i min säng som håller värmen åt mig så jag måste ordna det själv vilket tar ett tag.... Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback